Tools & templates

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

In het verlengde van de workshops en werkboeken heb ik diverse handige tools die je voor verschillende doeleinden kunt gebruiken.

Ik ben een echte planner en een ‘simplifier’; ik maak dingen het liefst eenvoudig door te verhelderen, structureren en organiseren.

Het lijkt simpel. En dat is het ook! (Loesje)

Persoonlijk ben ik dol op tools & templates. Enerzijds omdat ik altijd denk dat het makkelijker of handiger kan. Het gebruik kan je productiviteit vergroten; met minder inspanning kun je hetzelfde of zelfs meer bereiken. Anderzijds vind ik tools & templates ook heel leuk om te maken. Het is een soort knutselen voor me.

En het goede nieuws is, dat jij daar je voordeel mee kunt doen!

Webshop of fysieke winkel eigenaren en ondernemers kan ik helpen het ondernemen makkelijker te maken of je uitstraling professioneler.

Tools

Hier komen in de komende maanden diverse tools die je zullen helpen productiver en efficienter te werken. Daarnaast zal ik je tips geven voor bestaande tools of programma’s.

Templates

Als je begint met een bedrijf investeer je in een logo, website en huissstijl. Dit is een mooie basis.

Vaak gebruik je, naast je website, ook andere communicatiemiddelen.

Hoe gaaf zou het zijn, als die qua uitstraling aansluiten bij jouw branding? Je kunt hiervoor templates gebruiken die je keer op keer kunt gebruiken als basis.

Een extra voordeel van kant-en-klare templates is dat het je veel tijd kan besparen.

Denk hierbij aan Word en/of Excel bestanden, Powerpoint presenaties, uitwerkingen voor Social Media bv. in Canva.

Laat dat nou net programma’s zijn waar ik goed mee overweg kan.

Ik kan diverse templates maken in jouw huisstijl: met jouw lettertypes en kleuren, met merkbeelden als afbeeldingen en logo, met standaard kop-en voetteksten en eventueel vaste invulbare onderdelen.

Assortimentsoptimalisatie

Het aantal webwinkels in Nederland blijft groeien. Het gros van de webwinkels verkoopt fashion of non-foodartikelen. Een van de aspecten van het ondernemen als webshop is het samenstellen en onderhouden van de productrange; het assortiment.

Door regelmatig nieuwe artikelen toe te voegen, houd je je collectie leuk en interessant. Maar weet jij hoe je totale collectie het doet? Welke bijdrage een artikel levert aan je omzet? Of aan je marge? Hoe bepaal jij je verkoopprijs? Heb je slechts een paar leveranciers of heel veel verschillende waar je weinig afneemt?

Met mijn jarenlange ervaring in inkoop, category management, leveranciers-management en logistiek kan ik jou helpen je assortiment en daarmee je omzet en winst te optimaliseren. Ik help je met het analyseren van je assortiment zodat je daarmee nog betere keuzes kunt maken.